Kupující je povinen před započetím nákupu seznámit se s tímto
nákupním řádem, dodacími a reklamačními podmínkami.Realizace objednávky
je podmíněna souhlasem s obchodními podmínkami.
V případě potřeby (potvrzení objednávky apod.) je kupující kontaktován elektronickou poštou, telefonem.
Pokud není u výrobku uvedena cena, nebo je cena nulová z důvodu
přidání nového sortimentu, kupující je oprávněn se o ceně informovat.
Prodávající je povinen kupujícímu cenu sdělit v nejbližším možném
termínu.
Při internetovém nákupu zboží má kupující právo bez udání důvodu
toto zboží vrátit ve lhůtě do 14 dnů po jeho obdržení a požadovat
vrácení peněz nebo jiné zboží. Podmínky jsou zpracovány, viz Kapitola
III. Právo vrácení zboží bez udání důvodu.
Na prodávané zboží bylo vydáno Prohlášení shodě v souladu se
zákonem č. 22/1997 Sb. v platném znění a souvisejících nařízení vlády.
Prohlášení o shodě je vydáno na zboží, u kterého to vyžaduje uvedený
zákon.
II. Platba za zboží a dodací podmínky
Zda je zboží skladem si můžete zjistit na
základě Vašeho dotazu e-mailem nebo telefonicky informovat. Termíny
dodání jednotlivých zastoupených výrobců jsou obvykle do 14 dnů. Denní
expedice jsou uzavírány ve 14:00 hodin. Potvrzené objednávky po 14:00
hodině budou zařazeny do expedice následující pracovní den. Dodací
přepravní lhůtu je dále nutné posuzovat jen jako orientační (viz
obchodní podmínky přepravních společností). Při zasílání zboží v rámci
České republiky prostřednictvím Zásilkovny nebo České pošty je dodací lhůta
zpravidla druhý následující pracovní den. Při zasílání zboží na Slovensko
prostřednictvím kurýrní služby DPD je dodaní zpravidla následující
pracovní den.
Položky se slevou je možné objednat pouze do výše aktuálního stavu skladu.
Zboží je možné zaplatit následovně:
dobírkou při převzetí zboží,
předplatbou na účet společnosti uvedený na výzvě k platbě,
hotově/platební kartou při převzetí.
Způsob úhrady potvrdí pracovník společnosti.
V případě nedodržení lhůty splatnosti uvedené na faktuře je
společnost oprávněna požadovat úrok z prodlení v dohodnuté resp. zákonné
lhůtě.
Pokud je platební podmínka stanovena jako předplatba, a finanční
prostředky nebudou připsány do 7 dnů od vystavení výzvy na našem účtu,
bude objednávka stornována.
K ceně zboží jsou účtovány expediční poplatky za každý jednotlivý balík - viz Příloha 1.
Pro zákazníky z ostatních zemí. Pro zásilky do ostatních zemí mimo
Českou a Slovenskou republiku je expediční poplatek kalkulován dle zvoleného typu přepravy.
Za případné nedostatky v poskytovaných službách dopravcem neneseme zodpovědnost.
III. Právo vrácení zboží bez udání důvodu
Kupující má právo v případě jakékoli nespokojenosti se zaslaným
zboží toto zboží vrátit a požadovat za ně peníze nebo jiné zboží.
Toto právo má kupující ve lhůtě 14 kalendářních dnů po obdržení
(převzetí) zboží objednané přes internet, nebo jiným elektronickým
komunikačním médiem. Lhůta začíná běžet následující kalendářní den po
převzetí zboží kupujícím.
Vrácením se rozumí předání zboží dopravci (např. Zásilkovně České poště, případně jinému dopravci) nebo přímo prodávajícímu. Náklady na
přepravu zboží zpět prodávajícímu hradí kupující. Peníze za zboží včetně
zaplacených expedičních poplatků účtovaných při přepravě od
prodávajícího kupujícímu budou kupujícímu vráceny převodem na jeho
bankovní účet, případně jiným způsobem dle dohody s naším pracovníkem, a to nejpozději do 14 kalendářních dnů po fyzickém
obdržení zboží.
Kupující má právo na vrácení zboží bez udání důvodu. V tom případě
by mělo být vrácené zboží a obal pokud možno nepoužité, nepoškozené,
čisté. Pokud je na obalu zboží bezpečnostní samolepka, přelepka, či
pečeť, tato by měla být nepoškozená. Ke vrácenému zboží doporučujeme
vždy přiložit dokument, který potvrdí, že jste zboží zakoupili u nás a
usnadní nám identifikaci daného zboží a požadavku.
Kupující bere na vědomí, že pokud zboží vrácené kupujícím bude
poškozeno, opotřebeno či částečně spotřebováno, vzniká prodávajícímu
vůči kupujícímu nárok na náhradu škody jemu tím vzniklé. Obal není
předmětem koupě ani součástí koupené věci. I přesto má prodávající právo
na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží.
Tyto náklady jsou vždy individuálně posouzeny a jako takové jsou poté
zákazníkovi naúčtovány a započteny s částkou za vrácené zboží. Je
logické, že zakoupené zboží si vyzkoušíte, nemělo by však dojít k jeho
zjevnému opotřebení. Zboží může být použito, ale je třeba myslet na
náklady, které bude mít prodávající s uvedením zboží do původního stavu a
které mohou být požadovány k úhradě. Účtování těchto poplatků
předejdete, pokud zboží uvede do původního stavu sami (očištění,
zkompletování, správné zabalení apod.) S ohledem na různorodost zboží je
každý případ odstoupení od smlouvy řešen individuálně. Nárok na úhradu
vzniklé škody je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku
kupujícího na vrácení kupní ceny.
V případě, že nejste spotřebitel, tedy zboží nakupujete v rámci
své obchodní či podnikatelské činnosti (o čemž rozhoduje uvedení IČ na
nákupním dokladu), právo na odstoupení vám nevzniká, neboť zákon tuto
možnost neuvádí.
Následující zboží nelze ze zákona vrátit a spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy, zejména pokud se jedná:
o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím
výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a
prodávající před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém
případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,
o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách
finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během
lhůty pro odstoupení od smlouvy,
o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu,
o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,
o opravě nebo údržbě provedené v místě určeném spotřebitelem na
jeho žádost; to však neplatí v případě následného provedení jiných než
vyžádaných oprav či dodání jiných než vyžádaných náhradních dílů,
o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,
o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal,
o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči
a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před
uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením
smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na
odstoupení od smlouvy,
výjimkou jsou případy, kdy je odstoupení od smlouvy výslovně ujednáno.
IV. Reklamace
Kupující je povinen seznámit se před započetím nákupu s reklamačním řádem.
Reklamace se řídí ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb. Občanského
zákoníku, ve znění pozdějších předpisů a zákonem č. 634/1992 Sb., o
ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
Záruční podmínky jsou závislé na druhu a sortimentu zboží.
Kupující je povinen prohlédnout zboží bezprostředně při jeho
převzetí. Pokud je zjištěno poškození přepravního obalu nebo obalu
výrobku, je kupující povinen zkontrolovat stav zboží a v případě
poškození vyhotovit záznam o poškození za přítomnosti dopravce - České
pošty, DPD, PPL, nebo jiných a zboží nepřebírat. Veškeré zasílané zboží
je při přepravě pojištěno a odpovědnost za poškození v průběhu přepravy
nese dopravce.
Před prvním použitím je kupující povinen prostudovat záruční
podmínky včetně návodu na obsluhu a následně se těmito informacemi
důsledně řídit, pokud druh výrobku toto vyžaduje. Záruka se nevztahuje
na běžné opotřebení věci (nebo jejích dílů) způsobené používáním. Kratší
životnost výrobku nelze tedy považovat za vadu a nelze ji ani
reklamovat.
Kupující je povinen prokázat, že mu náleží právo uplatnit
reklamaci, zejména doložit datum koupě, a to buď předložením prodejního
dokladu, potvrzení o povinnostech prodávajícího z vadného plnění
záručního listu, popř. jiným věrohodným způsobem. Kupující není oprávněn
uplatnit reklamaci na vadu, která byla vytýkána již v minulosti, pokud
na ni byla poskytnuta přiměřená sleva z kupní ceny. Kupující by měl
předat prodávajícímu reklamované zboží úplné, s kompletní dokumentací,
čisté a pokud možno v originálním balení. Oznámení o zjištěných vadách
doporučujeme kupujícímu učinit písemně do reklamačního formuláře
a přiložit jej k reklamovanému zboží. Je třeba uvést zjištěné vady - o
jaké vady se jedná a jak se projevují. Za situace, kdy je potřeba zboží
zaslat prodávajícímu, si kupující ve vlastním zájmu vede tak, aby bylo
zboží zabaleno do vhodného a dostatečně chránícího obalového materiálu
vyhovujícího nárokům přepravy křehkého zboží. Vaše reklamace bude
vyřízena v zákonné lhůtě 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Prodávající
si vyhrazuje právo dle § 19 zákona č. 634/1992 Sb. po dohodě s
kupujícím prodloužit reklamační lhůtu o dobu potřebnou k odbornému
posouzení vady zboží.
Oprávněnost každé reklamace a posouzení odstranitelnosti či
neodstranitelnosti vady provede odborný odpovědný pracovník
prodávajícího a své stanovisko sdělí kupujícímu.
V případě výměny zboží na základě reklamace hradí kupující výdaje
za dopravu do sídla firmy prodávajícího, ale pouze do výše minimálních
prokazatelných nákladů na přepravu a prodávající hradí výdaje na dopravu
kupujícímu.
Pokud bude zjištěno, že závada nespadá do záruky, bude o tom
kupující neprodleně obeznámen a po odsouhlasení hradí náklady na
posouzení a opravu výrobku kupující. Sazby za mimozáruční opravy jsou
uvedeny v odstavci V. Servisní podmínky.
Práva z odpovědnosti za vady zboží, pro které platí záruční doba,
zaniknou, nebyla-li uplatněna v záruční době a to prokazatelným
způsobem.
Záruční doba začíná běžet dnem, kdy byly splněny veškeré
náležitosti pro přijetí reklamace, to znamená bylo převzato zboží a
prokázáno právo na uplatnění reklamace. Záruční doba se prodlužuje o
dobu, po kterou bylo zboží na záruční opravě. Pokud není uvedeno jinak,
záruční doba na zboží je 24 měsíců. Záruka se nevztahuje na vady
způsobené provozem a běžným opotřebením.
Prodávající nepřebírá odpovědnost za škody vyplývající z provozu
produktů, funkčních vlastností a škod z neodborného používání produktů.
V. Řešení sporů
Vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím řeší obecné soudy.
Kupující, který je spotřebitelem, má podle zákona č. 634/1992 Sb., o
ochraně spotřebitele, v platném znění, právo na mimosoudní řešení
spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování
služeb. Subjektem, který je oprávněn mimosoudní řešení sporu provádět,
je Česká obchodní inspekce. Bližší informace jsou dostupné na webových
stránkách www.coi.cz.
Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se zahajuje výlučně na
návrh spotřebitele, a to pouze v případě, že se spor nepodařilo s
prodávajícím vyřešit přímo. Návrh lze podat nejpozději do 1 roku ode
dne, kdy spotřebitel uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u
prodávajícího poprvé.
Spotřebitel má právo zahájit mimosoudní
řešení sporu online prostřednictvím platformy ODR dostupné na webové
stránce ec.europa.eu/consumers/odr/.
Kupující se rovněž může
obrátit s žádostí o radu ohledně svých spotřebitelských práv na dTest,
o.p.s. přes www.dtest.cz/poradna či na telefonu 299 149 009.
Prodávající se zavazuje usilovat přednostně o mimosoudní řešení
sporů s kupujícím, pokud je kupující neodmítne. Mimosoudní urovnání
sporu lze provést také prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz na webové
stránce www.vasestiznosti.cz.
Tento postup není mediací dle zákona č. 202/2012 Sb., o mediaci, v
platném znění ani rozhodčím řízením podle zákona č. 216/1994 Sb., o
rozhodčím řízením a výkonu rozhodčích nálezů, v platném znění, a jeho
využitím není dotčeno oprávnění stran obrátit se se svým nárokem na
Českou obchodní inspekci či na soud.
Po dobu trvání jednání o mimosoudním urovnání sporu neběží ani
nezačnou běžet promlčecí a prekluzivní lhůty podle občanského zákoníku,
dokud jedna ze stran sporu výslovně neodmítne v jednání pokračovat.
Dozor nad dodržováním povinností podle zákona č. 634/1992 Sb., o
ochraně spotřebitele, v platném znění, vykonává Česká obchodní inspekce (www.coi.cz).
Používáme cookies, abychom zajistili správné fungování a bezpečnost našich stránek. Tím vám můžeme zajistit tu nejlepší zkušenost při jejich návštěvě.
Pokročilá nastavení
Zde můžete upravit své preference ohledně cookies. Následující kategorie můžete povolit či zakázat a svůj výběr uložit.
Bez nezbytných cookies se neobejde správné a bezpečné fungování našich stránek a registrační proces na nich.
Funkční cookies ukládají vaše preference a uzpůsobí podle nich naše stránky.
Výkonnostní cookies monitorují výkon našich stránek.
Díky marketingovým cookies můžeme měřit a analyzovat výkon našeho webu.